Velkommen til
Skibhusforeningen

Skibhuskvarteret

Skibhuskvarteret er et område, der udgør den nordligste del af postdistrikt 5000 Odense. Kvarteret afgrænses mod syd af jernbanen Fynske hovedbane og mod vest af Odense Indre Havn og Odense Kanal. Kvarteret har ry for at være meget selvstændigt og være en by i byen. Bydelen har fået sit navn efter Skibhusvej, der fører ud til landsbyen Skibhusene, der tidligere var Odenses havneby.

I bydelen finder man bl.a. Sct. Hans Skole, Den Sociale Højskole, Odense, Fredens Kirke, Marienlystcentret, Skibhusskoven, Bazar Fyn og butiks- og boligkomplekset Skibhustorvet med bl.a. Kvickly-varehus. Skibhusvej er desuden den handelsgade udenfor Odenses gågademiljø, der har det bredeste udbud af udvalgsvareforretninger.

BUTIKKER OG ERHVER

Skibhusforeningens medlemmer omfatter butikker, banker, restauranter og andre erhvervsdrivende i Skibhuskvarteret.

EVENT

Skibhusforeningen afholder hvert år en masse forskellige arrangementer og events for både børn og voksne.

BLIV MEDLEM

Som medlem kan optages enhver som er forretningsdrivende med relation til Skibhuskvarteret.

Vidste du…

…at foreningens medlemmer betaler for julebelysningen?

…at Skibhusforeningen står for Open By Night og andre spændende arrangementer?

Sidste nyt